niedziela, 2 lutego 2014

"Sny w Hadesie"

"I chociaż mój mózg spowiła ciężka mgła,
Leżałem nie śpiąc, w myślach pogrążony,
Widziałem, jak płomień na świeczniku drga,
Jak pełga i gaśnie śmiertelnie rażony,
I jeszcze rozbłyska sił ostatkiem,
Widziałem daleką gwiazdę nocą ponad światem.”

„Księżyc świecił, lecz jego zimny blask
Był jak ognie Elma, co na masztach płoną,
Gdy wieczór cieniem kładzie się na morze,
Jak błędny ognik, jak światła smolonych drzazg,
Lub jak ów błysk, co go w noc jesienną
Twe oko przelotnie pochwyci nad grobem”

„Powietrze zdało się ciężkie i gęste,
Niczym ziemia wyschła i rozdarta,
Co stała się pyłem, który można wdychać.
Półmrok pełen zjaw dziwacznych,
Cienie i błyski wzajem pomieszane,
Zaduch grobowej krypty, jak z baśni o czrnoksiężnikach.”

„Mgliste postaci widziałem w oddali,
Długie szeregi uśpionych pokoleń,
Wciąż pogrążonych w nadziei i wietrze,
Że zbudzi je słońce, co ciemność pokona,
Cicho drzemiące bliziutko przy sobie,
Jedno przy drugim w spokojnym grobie.”

„Jak morze wzburzone,
Gdy wicher nadciąga
Jak szum fali sunącej
Słyszałem westchnienie,
Przeczucie dnia
Pośród Hadesowej nocy,
Stłumione, tajemne
I pełne zdumienia.”

„I na oblicze
Chwilami spływał
Błysk światła
Jaśniejszy niż dawniej,
Jednak wciąż blady
Jak promień księżyca,
Co z nocy życia przenika
Przez śmierci drzwi.”
‚Sny w Hadesie’,
Gustaf Fröding

Wiersz ten, był inspiracją dla Margit Sandemo.
Wywarł na nią wielki wpływ i miał dla niej ogromne
znaczenie w czasie pisania „Sagi o Czarnoksiężniku”.
Jego fragmenty pojawiają się w części 5 pt.”Próba Ognia”.

5 komentarzy:

  1. oooo super że WROCILAS !!! <33 dodam Cię do blogow odwiedzanych jak tylko znajdę czas na blog . A wiersz przeczytam pozniej bo teraz lekcje odrabiam ale jak przeczytalam że znowu wznowiłaś bloga to musialam wejść :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ^_^ Teraz zastanawiam się nad napisaniem życiorysu jakieś postaci oraz poprawieniem charakterystyki Villemo ;3
      A jak prace u cb?

      Usuń
  2. U mnie wszystko super mam dalszą cześć streszczenia alee musze jeszcze dopisać 3 roździały potem zajmę się czymś mniej męczącym bo te streszczenia to strasznie dużo czasu zajmują chociaż lubie je robić :D Myślę że niedlugo coś już opublikuje bo już tak dawno nic nie bylo.... mam nadzieje że w ten weekend się wyrobie xD czekam na koolejne notki :*

    OdpowiedzUsuń
  3. 55 year old Statistician IV Rheta Brosh, hailing from Manitouwadge enjoys watching movies like "Rise & Fall of ECW, The" and Writing. Took a trip to Pearling and drives a Ferrari 275 GTB/C Speciale. zerknij na strone internetowa

    OdpowiedzUsuń

Podpisanie się mile widziane :3